Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan lah

Sementara mama dan abah berada di masjid, cepat cepatlah saya mengambil kesempatan untuk update blog. Alasan nak online supaya abah bukak computer? Nak isi borang matrix hahaha yang sampai sekarang blum di isi isi lagi.

Hari ini, tadi, tengahari, balik sekolah, Fareeq berak. So, tok ma (mama) cuci taik dan mandikan lah Fareeq yang sangat busuk itu. Sementara Fareeq mandi hoohahooha, saya sedang menikmati  nasi ayam nyam nyam esok dah puasa okay sangat lah takda kena mengena. Pastu, lepas Fareeq mandi, dia pun nak sibuk makan jugak, maka panjatlah dia atas kerusi. Jeng jeng jeng. Dekat meja makan, mestilah ada pelapik en, then, Fareeq pun main tolak tolak plastik tu sampai kedut. Saya sangatlah baik hati. Saya cuma marah dia dengan jerit AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sambil buat muka bodoh hodoh nak mampus. Fareeq tergamam melihat azma yang comel lote ni. Kemudian, saya jerit lagi sekali hahahaha saja nk kacau dia. Alah jerit mcm orang kena sawan histeria tu. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, 5 saat kemudian, tiba tiba air muka fareeq mula berubah. Daripada muka pelik terus jadi muka jebek, muka muncung nak merajuk la tu. Nak gelak saya dibuatnya. Lepastu meroyan la dia hahaha jerit menangis gila babi weh. Mengada ngada action je lebih, sentuh kulit sikit pon tak. Hahahahahahaha sampai termuntah muntah. Kesian tok ma kena mandikan dia balik :D



Mama dan abah tertanya tanya kenapa dia menangis mcm gila, saya pun demonstrate lah balik apa jadi. Bila part jerit tu dia dengar dia terus nangis lagi kuat. Hehe. Sampai taknak tgk muka hahaha hebat. Nasib baik dia baby boy kalau perempuan taktahu lah apa jadi.

Jam pun dah tunjuk pukul 3.30 maka lewatlah saya nak pergi ke tuition. Bergegas lah saya nak bersiap. Bila turun bawah balik, konon konon nak pujuk dia balik, hahaha dia dah mula senyum kambing gigi 4 batang baru. Okay lepas ni sayang Fareeq banyak banyak. Nak jerit kuat kuat lagi biar sampai Fareeq nangis muntah darah hahahahaha tak ada lah itu sangatlah melampau.

YAYAAYAYAYAY sekarang dah Ramadhan, meaning, no more syaitan. HAHA

No comments: